tisdag 29 januari 2013

ledig tisdag som blev en mysig tisdag

Tisdagen började tidigt trots att de var en ledig dag.
De var just därför som de var en ledig dag som den skulle börjas tidigt o utnyttjas maximalt.
Tog med min Mamma till tåget och där boade vi till oss o vänatde på att Upptåget skulle ta oss till Uppsala.
Upptåget vilken kanonuppfinning enkelt, billigt ( med Kort) smärtfritt.... o vips så befinner man sig mitt i Uppsala.'
Måste vara en kvinna som kom på den uppfinningen med pendeltåget från Tierp till Uppsala :)


Fin vy över staden Uppsala som vart min hemstad under 10 år.
En stad som jag trivdes väldigt bra att bo o leva i mina barn är födda där jag levde ungkarlsliv i denna stad medn de är inget jag tänker gå in på här o nu



Ett besök hos optikern för både min mor o mig allt gick bra och sen vart de som en rolig timme prova brillor så jäkla kul... men vi var lite seriösa oxå.... fina blir vi och ser bra ut i dubbel bemärkelse.
Ett läkarbesök, lunch, kondisfika och shopping vilken dag de blev... innan vi satt oss på tåget hem till Tierp igen med alla kassar som vi fyllt med corallfärgad halsduk, en vit, en vit, en svart top, grönt linne o några nya nagellack i cerice, baslack och en snyggt läppglans....


Så kvällen har jag spenderat på soffan precis som jag gorde i helgen... bara kolla tv drack vin och var bara en stor livsnjutare.......
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar