måndag 3 september 2012

weekend i huvudstaden

Bilköer i en timme satt vi vi bilkö in till Stockholm i fredags. Köerna började vid Upplands-Väsby.
På torsdagens nyheter pratade man om att vid Norrtull skulle man stänga av under helgen för att sen öppna en ny tunnel idag måndag.
men vi kom ju fram och vem hade sagt att vi hade bråttom???? fast lite frustrerande är de i alla fall..........



Som vanligt den här sommaren så regnade det, även i Stockholm.
Hade planer på att åka in till city flanera lite, ta en öl njuta av storstadslivet som skulle avslutas på Grönan och sommarkrysset.....
Nu blev de ändrade planer..,...

Vi for i väg till Kista galleria tillsammans med massor med andra mäniskor som tänkt samma sak.
Vi käka en härlig lunch Tompan och jag åt lax Pauline och Andreas åt något asiatiskt såg gott ut...
Shopping blev de Pauline och jag fyndade vinter stövlar, butiken skulle stänga och sålde ut 200 kr för ett par kanonfina stövlar att stoppa tassarna i, skönt i vinter. Paulien shoppa två par me jag nöjde mig med ett par.
Sen blev de lite annat oxå läppglance, tights, hårskum....
Kvällen avslutades med en middag hemma som Pauline och jag fixat sen blev de lite kortspel med lite gosaker i glasen....
Sönddag kväll hemma igen efter en mysig weekend i huvudstaden . Tack Pauline och Andreas för en jätte-trevlig helg, nu dröjer de innan vi ses igen...             

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar