lördag 10 december 2011

Cykla i bilspåren,ojojoj....

Igår när jag körde hem i snömoddet på Strömsbergsvägen, så kom de utstyrande en cyklist från en sidoväg ut på Strömsbergsvägen.
Cyklisten fortsätter att cykla i bilspåren...
Jag och min Rover ligger då bakom denna cyklist för att jag fick möte och kunde inte köra om, hel tiden så är man rädd att cyklisten ska får sladd på sin hoj och ligger som ett frimäke efter vägen och som bilförare har man inte en suck att hinna bromsa och få stopp på bilen i det hala väglaget.. man vill inte tänka tanken vad som kan hända....
Nu gick de bra och jag kunde köra om cyklisten och  jag och  är välbehållen hemma och hoppas cyklisten är de med.
De är bara att konstatera att folk som cyklar i bilspår i vinerväglag dom har inget körkort och jag tror inget cykelvett heller då de 25 meter från vägen går en cykelväg....
nog gnällt för idag.. / lena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar