söndag 11 december 2011

Mössa och jacka på

När min mamma och jag var i Uppsala i veckan så åt vi lunch ute eller snarare inne, men vissa verkar tro att bara för man äter ute på restaurang så måste man ha ytterkläderna på sig......

Flera stycken satt och åt lunch med mössan neddragen och stora vinterjackan på vissa hade faktiskt dragit ner blixtlåset i jackan.
Jag satt och fundera när vi åt vår lunch utan mössa och jacka på, varför folk inte kan ta av sig ytterkläderna när när dom äter mat???

  • Dom kanske var så hungriga så dom kanske inte hann ta av sig ytterkläderna?? men vantarna var avtagna i alla fall, för inget åt med dom på!!!
  • Tror dom kanske att någon ska sno jackan om dom hänger den på ryggstödet på stolen??
  • Har dom jackan på sig hemma när dom äter??? ingen i vår familj brukar ha de men vi kanske ha missat något???
  • Eller nu kom jag på: dom fryser, tycker att restaurangen har de kallt inne, tänk att de var så enkelt????!!!
Strunt i ytterkläderna men jag tycker de inte passar men vi lever ju i ett fritt land eller???

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar