tisdag 25 oktober 2011

Tisdag 25 okt

Varför är de så svårt?????

Hade tappa en knapp i min jacka, själva knappen låg i en ficka, de dröjde en vecka innan knappen blev dit-sydd.

Har en snygg gul kofta som två knappar gick sönder i, när jag tumlade koftan, i våras. Jag har en stor burk med knappar. Vad som behövdes göras var att hälla ut knapparna på en bricka och vips hade jag fyra gula knappar till  min kofta, sen var de bara att sy i dom, och koftan var klar att använda igen.

Har en ganska ny handduk till köket, så gick hängaren sönder, den har säkert ligga i en månad och väntat på en ny hängare, tog tre minuter att laga.

Tompan hade en tröja som de blivit ett hål på under armen, han säger att den har liggat på lagningshögen sen i vintras, men då ljuger han. Tröjans hål är igen-sytt nu.

Jag som är lite av en pedant och ordningsmänniska kan inte förstå att laga/sy i knappar blir liggande, det här tog 20 min att fixa, men jag har tänkt varje dag när jag sett laga högen, tar den i morgon...

Nu är de fixat!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar