måndag 4 juli 2011

MÅNDAG 4/7 -11 Hårdrock

Vart en helg med musik eller snarare fått info om musik eller..... Iron Maiden på Ullervi sonen hade varit där och stått längst fram ( tycker som mamma att de är otäckt) själv var han lyrisk när han ringde på lördagen o berätta att de hade varit kanon.

Hoppas han hade linserna i, för några år sedan när han var i tyskland på Wacken så försvann brillorna vid någon konsert, blev en liten dyr historia de för hans mor.

Pauline o Andreas kom förbi en snabbsväng igår innan dom forsatte hem till Stockholm, dom var trötta men hade haft en ok vecka på Peace and Love, Bob Dylan hade varit lite seg.

Idag ringer väl sonen o berättar om en kanon kväll igen på Ullevi, och The Big 4, själv kolla jag på tv,n på Metallica.

Jag kan lyssna ibland på hårdrock, när jag var ung var Alice Cooper, Qween. States Qou,ochRolling Stones dom var ju inne, men min stora idol är Tina Turner

Sen har man fått lyssna vare sig om man villa eller inte som Albin lyssnar på Hårdrock o alltid gjort det så har det varit dunk  från hans rum ända till han tog sina stora högtalare och 15 år flytta till Sandviken för att plugga på Göransonska skolan, Efter de vart de inte så mycket hårdrockdunk hemma hos mig
Men han hamnade väl helt rätt han pluggar i Göteborg nu på Chalmers o i den stan kommer ju nästan alla bra grupper o ger konserter.

Nu blir det en städdag på Räkvägen, sätter på någon bra musik o fram med mopp o hink/ Lena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar