fredag 1 juli 2011

1 juli Thea snart 3 myser med mormor

Idag ska jag var mormor hela dan, mormor är jag väl varje dag men mera fysiskt idag..

Ibland kör det ihop sig på jobben de är då vi mormödrar kommer in, men de gör vi så gärna...

Jag kommer ihåg när jag var hos min mormor som bodde i Västerensta på en gård, där fanns det massor med höns. Man hjälpte mormor plocka ägg o lägga i äggkartor. Ibland hitta vi typ mini ägg dom tog min mormor o jag   och blanda ihop till en pannkaks smet som vi sen stekte i en mini plätt lagg så blev de mini pannkakor....

Det är ett bland många fina minnen med min mormor jag hoppas att jag är en sån mormor till Thea som min mormor var till mig..

Idag blir de bad i badpoolen korv till lunch, glass i kylskåpet, få se vad vi två hittar på  sen, man bara njuter av att vara mormor gör inget att man sen i kväll är jättetrött efter en intensiv dag  men vad gör de när man vart med Thea.../ Lena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar