onsdag 10 april 2013

10 april lite vårkänslor kanske???

Lite har hänt sedan vi hördes här, förutom en massa jobb o de tycker jag är kul!!!

Påsk har firats med barn, föräldrar o barnbarn, skärtorsdagen blev jag ett år äldre o mina kära arbetskamrater hade fixat ett så fint kort på min dörr till mitt skåp på jobbet, sånt uppskattar jag, jag bjöd på moccarutor o jag tror att alla gilla dom, självklart hade jag bakat själv ( jag som hatar att baka men ibland får man offra sig) väl hemma efter stägningspasset på skärtorsdagen så hade min kära sambo fixat en tre-rätters middag......

Resten av påsken var de ett besök på konst på väg, jag gillar att åka till glasblåseriet i Tobo o titta jag tycker dom har så fina saker, när vi åker därifrån så ser jag årets första vårtecken en frusen tussilago som lyste så gul.Lite fest hade vi hemma hos oss med familjen och lilla hugo (Fransk bulldog) var med en skön prick som vi alla gillar utom mina två herr katter som tillbringade hela påsken i källaren, som Hugo befann sig uppe i entreplanet,

Förra veckan var de lite x-tra jobb o sedn så åkte målar penseln fram, hallen blev förvandlad till vit istället för ljusgul. Vi tapetserade om den för tre år sedan min  Tompan har aldrig gillat färgen i hallen, så nu är de vitt  o fint, ska vid tillfälle besöka ikea o köpa lite nya  lampor mm till hallen, så kommer de att bli så fint....

Helgen som var hade blivit en jobbhelg med två långpass dagar, lite byte mm så blev de så, ett personalmöte sen ett restaurangbesök hann de bli på lördagskvällen då vi var ute o firade av våran chef som slutar, synd tycker vi alla. Kvällen var lugn för min del halv 10 kom jag hem nykter o städad ... för dagen efter var ju en jobb söndag o då måste man må bra.

Igår var de en stadstur med mor lite shopping, lunch ute på restaurang o ett cafe besök en dag då  man verkligen smörjde kråset igen med onyttigheter i mage. Själv shoppa jag just ingen ting förutom ett rött nagellack och förlägning till bh:n så kassen var lätt att bära hem.

I dag var de nästa restaurangbesök de tredje sen i lördags, nu var de Kungsådrans restaurang i älvkarleby som stod för lunchen, fisk igen idag blev de kolja i går åt jag lax. Före maten hade jag besökt min frissa Katarina o blivit vårfin i håret sedan gorde vi sällskap över en lunch..

Nu mot soffan o kolla på halv åtta hos mig ....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar