onsdag 3 oktober 2012

Onsdag

Då har vardagen kommit nästan tillbaka, själv är jag hemma idag med min onda fot, men Tompan har börjat jobba,hann klev som vanligt upp kl 05.00

Förra veckan var vi på Cypern, denna fantastiska ö har blivit vårt semester paradis.
Ingen av våra vänner som var där nere visste att vi skulle komma, utan de blev en glad överraskning för alla.

Vi bodde inne i Aya Napa ett fint hotel som var så fräscht och ny reparerat.
Vi hann bada i tre dagar inna olyckan var framme...
På väg hem från badstranden tog vi lokalbussen, på den var vi inte ensam på, utan vi stod som packade sillar... Vi hade haft tur fått en sittplats ganska långt bak.
När vi skulle kliva av bussen så var de trångt och jag missade ett trappsteg i bussen, jag vet att jag föll och att de knaka i vänster fot. hur jag kom upp och av bussen vet jag inte, men Tompan hörde skriket när jag föll, och hade hjälpt mig av bussen.
Väl på hotellet så kom en läkare som skicka en vidare till sjukhus och röntgen.
Man konstaterade att inget var brutet i foten men liggamenten var skadade.
Så resten av veckan blev lugn hoppande på kryckor i utlandet och på en sandstrand är ju inget vidare, så bada fick jag stå över.
För Topman  och mig blev de en super lugn semster vi fick umgås med varandra men de var ju lite romantiskt de med

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar