torsdag 12 januari 2012

Home!!

Hemma igen efter en tripp till Uppsala.
Jag var på ett besök på arbetaförmedling en i Uppsala,  hade fått en kallelse att komma på ett möte/info.
Vi var runt 20 st, några damer och sen övervägande medelålders män.
Vi fick info om något som inte var en kurs och inte en utbildning??? ja undrar forfarnade var de då var?? men info vi fick om vad kursen/utbildningen( som inte var en utbildning) innehöll, fick vi, kanske lite luddigt, men söka jobb,kommunikation, cv, coachning var en del av innehållet.
Jag gick på en söka jobb kurs för 20 år sedan känns som detta är något liknande.
De är start i februari och håller på i 6 månader sen ni är man ett super-proffs på att söka jobb....
Tycker ni jag låter super taggad ?   inte! helt rätt, men man ska inte uttala sig förrän man har vart där och provat på, det kanske är skit-kul och man kanske lär sig många bra tips .
Efter infon i stan så blev de egen tid i provhytten bh och jeans måste inhandlas men hitta inget som passa, och efter att besökt flera provhytter med speglar både här och där så blev de ingen korv till lunch utan jag pinade mig hungrig hem, köpte mig en avacado och fil som jag just har ätit upp.
Resten av dagen: mot nya mål::: kvällsmål :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar