tisdag 15 november 2011

Damer i stan

Idag har en väninna till mig och jag varit till Uppsala..

Vi var till folklivsarkivet med pärmar och gamla papper som ska arkiveras från Hjärt o lungföreningen.

Vi lämnde vårt material hos en trevlig man, som sedan visade oss runt i deras arkiv, nere i källaren med tjocka tunga dörrar och med rätt tempratur och fuktighet i arkivet så att  allt matrial som dom arkiverar bevaras på bästa sätt... intressant liten rundtur.....

Sen hamnade vi på Frälsningsarmen... nej jag skojar inte...

Inget ont om frälsningsarmen om ni tror de?? men jag är inte ett dugg religiös av mig,just därför..

Min väninna hade vunnit en gratis lunch på Frälsningsarmen och därför hamnade vi där.                              Vi kom in och det var ett enkelt ställe men mycket folk som satt o åt o fikade.
Vi beställde sallad och fick in en jättegod räksallad med bröd och massor med olika ingredienser.

Där fanns en jättefin sk vinterträdgård som man kunde sitta och njuta i.

Jag som trodde att Frälsningsaren  hade soppkök (till uteliggare och gjorde en samhällsinsats mot dessa människor)  nu har jag  ändrat uppfattning.

Ha aldrig förutfattade åsikter, jättefarligt!!!!

Lite shopping hann vi med innan vi åkte hem mot Tierp, några nya ljus i olika dofter hamnade hemma hos mig..
Nu väntar programmet kär o galen... blir de nostalgi från programmet sändes sist för 25 år sedan eller.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar