söndag 23 oktober 2011

Jagad eller...

Igår när jag gick på min dagliga promenad blev de tempo körning....

Jag gick ut på Strömsbergvägen, de kom en karl på vägen och gick i min färdriktning, mot samma mål trodde jag.
Karlen hade tempo när han gick, och jag fick för mig att han ska  inte få passera  mig.....
När jag kom till Sjukarby så hör jag att karlen hosta, han är hack i häl....

Jag svänger ner på gångvägen mot ridhuset...
Nu gäller de att hålla undan, tänker jag. Benen går som trumpinnar, flåset ökar och svetten lackar på ryggen...

När jag kommer till Ridhuset så vänder jag mig om och ska kolla vad karlen är och hur långt efter han är.
Vad upptäcker jag?? jo att karl är borta!!! han tog vägen rakt fram i Sjukarby och jag hade jagat på som en tok... inte helt i onödan, för en super-rask promenad är ju bra  för kroppen.. (men lite snopen blev jag ju i alla fall)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar