tisdag 27 september 2011

Nej! de var inte jag.

I dagens morgontidningars nätupplaga ( som de så vackert heter) kan man läsa en artikel som handlar om bokföringsbrott; http://www.unt.se/tierp/brott-bakom-konkurs-utreds-1471407.aspx och http://arbetarbladet.se/nyheter/tierp/tierp/1.3943034-tierpsforetagare-atalas-for-bokforingsbrott.
Artikeln handlar om en butik i Tierp som satts i konkurs våren 2011.M-an inte skött bokföringen på ett sådant sätt som man ska. Det finns lagar på hur bokföringen ska göras och skötas.
Sen artiklarna skrevs så har flera jag träffat frågat: är de du??? nej de är det inte!

Min butik Klädstället försatte jag själv i konkurshösten  2010  pga av att bolaget inte kunde betala leverantörsskulderna och som jag hade ett aktiebolag så hade jag en revisor som hade full koll på min bokföring att allt stod rätt till...
Iden här artikeln var konkursen våren 2011 och att man satts i konkurs för obetalda skatter.. ( så det är flera faktorer som inte stämmer in på mitt bolags konkurs)

Jag kolla på vad som händer om man fuskat med bokföringen och läste på Brottsföre byggande rådets hemsida att det kan bli fängelse, villkorlig dom , dagsböter för bristande bokföring...  

 Det vill jag säga att jag har inget med dom där artiklarna att göra (Fast olyckskorparna hade väl önskat de) tänker varken skaka galler,betala dagsböter eller ha en villkorlig dom över mig, utan jag ska fortsätta att njuta av livet tills ett jobb dyker upp!!
Passa på och njut av de vackra vädret idag hörde att de kallades indian-sommar: i med fjädern i hatten och ropa hohoho......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar