fredag 2 september 2011

hösten är lite inne!!

Hade ledsnat på mina vita gardiner i vardagsrummet, kände att jag ville ha mera ombonat nu när de blivit mörkare ute.
Kolla bland gardinerna och som vanligt kom dom svarta/grå/ guld rutan upp, gillar dom gardinerna, men dom har vart med i några år, hade tänkt skaffa nya till hösten nu men har inte hittat några som jag gillar, därför åkte gamlingarna upp igen!!!
Passa på och satt nya tätningslister på en gång i vardagsrummet, gick ganska bra!!

Utom att fönsterbrädan åkte ner, så Tompan fick fram med plugg o mejsel när han kom hem från jobbet;(


Så fyndade jag lite oxå!! bakom soffan sitter de rör till elementet bakom dom rören finns de en litet mellanrum på 1 cm, där låg mitt guldarmband som jag tappa i vintras och inte har hittat på:)  Armbandet var trasigt de var därför jag hade tappat de, men de går att fixa..... Har nog fuskat lite med städningen bakom elementen i alla fall som inte de hade åkt in i dammsugaren....

Nu är de myspys i vardagsrummet med massor med ljus som lyser på kvällen när man slår sig ner i soffan...../
Trevlig helg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar