onsdag 31 augusti 2011

Onsdag nystädat!!!!

Lite snabb på morgonkvisten, nu är huset skinande blankt... fast jag fuska lite?? inte med städningen, men jag började igår,så idag var de bara golven kvar till idag..

Nu väntar en skön dusch !!!!!!!!!!!!!!!
Måndags var jag till farbror doktorn eller snarare tjejdoktorn hon såg ut att vara runt 25 år, men borde  ju vara lite äldre, en trevlig doktor-brud.....
Svensk sjukvård kan vara bra också fast det gnälls mycket över den.
Jag ringde husläkaren halv 11 fick tid kvart över, snabba ryck...

Kl 12 var jag klar då hade jag fått varit en sväng till labbet och tagit prover.... De är ingen hit!!! gillar inte de där med sticka in nålar i kroppen, men man måste ju stå ut ibland  .....
nu är de o vänta och se vad sköld körtelprovet säger, än så länge behöver jag inte ha medicin, men de kollas med jämna mellanrum..

Vi har ju de i släkten, min mormor Ester hade överproduktion av sköldskörteln , hon var varm av sig frös aldrig och det värst hon visste var mössa för den kliade av att hon blev så varm...  men hon åt medicin o mådde bra, min mamma hon har underproduktion hon fryser och är kall om fötter o händer...

Det verkar gå i varannat led jag är varm av mig fryser sällan och lika barnbarnet....
Båda döttrarna är riktiga fryslortar!! kalla o fryser jämt.....
Få se om några år om dom oxå har fel på sköldkörteln...Konstigt ialla fall att de liksom verkar gå i vartannat led med över/under produktion  naturen kan den...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar