tisdag 17 maj 2011

TISDAG

Vilken uppfinning det här med bank-id är. Jag har nästan slut på min hjärtmedecin hemma, då sätter man in bankdosan och vips kan man logga in på sina sidor på apoteket och då kan man se om man har flera uttag kvar eller om man måste ringa och få ett nytt recept,likaså på skattemyndightene likadant bekvämt och enkelt.
Jag tycker de är otroligt att vissa saker funkar på interenet och mobil mm då tycker min barn att jag är född på hedenhös tid, (de kanske jag är) men när jag föddes fanns  de bara en kanal på tv:n och bilden var svart/vit.
Min Farmor var piga i Norrland på 20-talet och dom hade telefon hemma, när den ringde tordes inte Farmor svara för hon var rädd för telefonen...
Utvecklingen går framåt som tur är....
En sak skulle uppfinnas de är eluttag som man själv placerar på väggen och flyttar man lampan så tar man bort eluttaget, praktiskt...........
Nu ska vi söka några jobb som jag hittat ha en bra dag/ Lena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar