lördag 14 maj 2011

LÖRDAG

Det finns saker som aldrig tar slut och de är tvätt: hur mycket man än tvättar stryker och manglar så vips om någon dag så är det tvätthögar igen.

Jag har nog en av de bästa tänkbara tvättstugaor man kan ha, (det lät skrytigt de där), men det var inte tänkt som skryt,  utan mer att man har lagt ner tid och tanke med tvättstugan när man byggde huset.                  Det är bara ny färg på golv och väggar som behövs, men de går att ordna när jag väl betämt hur jag vill ha de.
 Jag är lyckligt lottad att slippa ha en tvättkorg stå och lukta sura handdukar i badrummet, jag öppnat min garderob i badrummet och kastar ner kläderna i ett hål  där och så hamnar dom nere i ett eget skåp i tvättstugan fiffigt!! ( måste varit en kvinna som kom på de )
Själva tvättstugan är ca 15 kwm med torkrum som man kan stänga dörraran till och vrida på elementet så blir där varmt och skönt och tvätten torkar fort.
Som tvättstugan är så stor finns de plats att alltid ha strykbrädan, och mangeln framme, jag har flera garderober där och en jättelång bänk man kan lägga den vikta tvätt en på, diskoho och tumlare och givetvis tvättmskinen själv.
Nu är det dax att dra en trappa ner och hänga upp tvätten och det bästa av allt, mysa med katten Elis han har hitta sin favoritplats på en garderob  med ett skönt täcke på och då kan man ha koll ut på pippin och rättor som passera utanför tvättstugefönsteret/ Lena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar