torsdag 17 februari 2011

TORSDAG

Sitter i soffan och har koll på tv:n,  andra åket i slalom Anja ligger på 8;e plats, spännande.
Idag har det varit lite små jäktigt ;). De här med att vara ar betlös ( eller mellan två jobb) kan vara lite stressat, idag var de en hel del på agendan.
  • Efter frukost så är de kolla på arbetsförmedlingen och söka något jobb om det finns är något som passar..
  • Kyckling till middag, men måste ha en recept, hitta ett till slut hoppas de är gott....
  • Telefonen ringer flera gånger, och vissa samtal blir längre än andra...
  • Föna o platta håret sen på med lite mascara och läppglance....
  • Ut med bilen och till apoteket, min hjärtmedecin var slut. Numera heter vissa apotek; Hjärtat är de därför att dom säljer hjärtmedecin där......

  • Kattmat,ost och grönsaker allt inhandlat och klart, när jag ska körs ut från parkeringen händer  det, nästen osannolika, en Rover kör framför mig ut från parkeringen,den ska svänga till vänster o jag till höger. tänk er två Rover brevid varandra i Tierp,(  min bil inte så vanligt bilmärke)

  • Väl hemma i röda huset, maten inlagd i kylen då åkte mössa +vantar på, så bar det av på den obligatoriska promenaden, nästan en timme senare är jag tillbaka hemma i stugvärmen.
  • På med kaffe pannan och sen ladda en tvätt maskin.
  • Nu är slalomen slut och kaffet med, slalomen är oxå slut 9:a o 5;a kom svenskorna.
Nu ska jag ta de lugnt efter en hektiskt dag  skämt å sidor ... hektisk dag....
Ha det alla ni människor ute i vimlet  :)  Lena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar