måndag 31 januari 2011

MÅNDAG

Det är en sådan dag som man skulle ha ligga kvar i sängen hela dagen. Trött,  huvudvärk och allt går fel. Är det åldern som gör att man inte tål en `´frostnatt`´  utan känns ända till måndag? Programmet för Eriksson/Holmgren har varit sport i alla former och en liten fest i helgen

Människor gnäller ofta över skatteverket, men jag tycker dom ger bra service och ett x-tra tack idag när dom löste mitt problem. Som arbetsgivare ska man senast idag ha lämnat in kontrolluppgifter för anställda under 2010,  de skulle ju jag göra för Klädställets räkning. Laddade hem deras program på datan men kunde inte öppna de, min gulliga måg Andreas hjälpte mig i helgen, allt fixat o klart, väntade bara på ett mail att allt var ok, men det kom inget. Idag så visar de sig att rapporteringen hade misslyckats, därför så försökte jag skicka filerna idag, vad händer !! ERROR  jag har spärrat programmet till skatteverket, FRUSTATION!!!( lämnas inte dessa uppgifter i tid blir det böter) Tack för att skatteverket har kontor i Tierp och att de fortfarande finns papper o penna´, så jag kunde lämna detta manuellt idag till trevlig personal på skatteverket i Tierp.

Har två jobb som jag ska söka men som detta inte är min dag i dag så väntar jag med de till i morgon. Tar en promenad i solen i stället ( Kanske ramlar o bryter benen då)  Sedan väntar en skön vattengympa i kväll ( kanske drunknar då) Tar riskerna i alla fall och hoppas på en bättre tisdag/ Lena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar