fredag 18 januari 2013

FREDAG

Så har en vecka passerat igen och ännu en fredag med mys.
Den här veckan har jag mest vartit ledig, har bara varit på jobbet en dag, men i mordon är de dax att jobba som det är min jobbhelg o sen så blir de jobb hela veckan,bra de så man vet vad man ska pyssla med om dagarna.

Började läsa en ny bok igår bra men hemsk .Handlar om en flicka hur hon blir omskuren o hur hennes liv utvecklas..... hade svårt att släppa ifrån mig boken igår kväll när de var dax att sova för den var så bra/hemsk.... kapitelet när hon vart omskuren då sved de i min kropp o ögonen tårades vad stackars flickor får utstå...
Idag så ska jag unna mig ett räkmacka till lunch. innan de är dax att åka iväg o handla mat till helgen.

En dag den här veckan var jag hemma ho min pappa och hjälpte honom eller vi hade julgransplundring dock utan godispåse, men kalvost fick jag... så rackarns gott för er som inte vet så är de första mjölken som kommer efter att en kalv blivit född , man späder mjölken efter konstens alla regler så så gräddas den i vattenbad i ugnen.... serveras med sylt....så jäkla gott... men de är nog gott för att man äter de så sällan
Idag var de ett besök hos doktorn som stod på programmet, eller enarare en rötgen på min galla, så på fastande mage for jag iväg och kolla min plutt i magen som jag kallar den, man upptäckte den för många år sedan, den är ofarlig men man vill kolla den varje år så den inte börjar växa för  då måste den puts veck,  precis som man besiktar sin bil å de gorde jag igår o de gick kanon de med inte en anmärkning på Rovern så nu tutar vi o kör ett år till

Tut tut o trevlig helg / Lena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar