måndag 9 juli 2012

trodde det var en lugn fredag..........

I fredagskväll skönk jag ner i trädgårdsmöblerna med ett glas rött och njöt ev en fin sommarkväll..... Mobilen ringer är min dotter Pauline som är i andra ändan..lätt upprörd skule jag vilja säga utan att överdriva eller kanske snarare lite hysterisk....
Mamma vi är ute med båten och nu har motorn stannat och vi har drivit omkring här på vattnet i fyra timmar......
Som mor 12 mil bort (från Stockholm och Dalarö där dom har sin båt ligger) känns de väldigt frustrerande....
Men tur att sjöräddningen finns så dom kom och bogserade dom iland....
Efter den persen så gick jag och la mig, totalt slut, törs inte tänka vad som kunde ha hänt.....
De kanske hade vart enklare om dom haft en eka, som dom kunnat rott till land.....
Själv håller jag mig på land med båda fötterna i marken.......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar