lördag 21 april 2012

Fredagsmys med små-godingar!!

Igår fredag hade jag en så mysig fredag... Johanna packa in barnen och åkte från Karlholm till Tierp och vi lunchade ihop.
Lilla Felix 4 veckor sov sött i sin bilstol hela tiden, helt ovetande om vad vi var och vart...

Thea 3,5 åt stod för underhållningen, när vi skulle beställa mat och stod i kön tog han av sig jacka och sa högt o tydligt; mormor jag har pyjamasen på mig, (ett smile från dom övriga i kön) de tror inte jag, att du fått åka iväg i pyjamasen och en Thea såg ut som att de går inte att lura mormor....

Efter lunchen skulle  Johanna springa in på Apoteket jag satt kvar i bilen med barnen, Thea och jag små pratade, men rätt som de var så sa hon: jag pratar inte med dej!!! som mormor så är man tyst, ett tag, vi börja brata igen efter några minuter. Då lilla Felix börja gny lite, han kanske är hungrig konstaterade jag. Min mamma har mjölk i sina tittar sa Thea förståndigt och jag har oboy i mina tuttar.... De är då de gäller att inte skratta utan bara hålla med... så nu är jag mormor till en treåring med oboy i tuttarna,,, slå de ni om ni kan ;) trevlig helg/ Lena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar