tisdag 6 mars 2012

Städ-dag

Tisdag och solen skiner ute och det skiner inomhus hos mig med som jag har vart framme med mopp,hink,trasa och dammsugare....
Konstigt i detta land som Sverige där det pratas om jämställd-het men städa då?? nu är jag ledig några dagar och då förvänras det att jag ska städa,undra om sambon var hemma några dagar om det förvantades att han skulle städa han med??? skit de samma nu är det städat och på mitt sätt som jag vill..... kallas jämställdhet..... han jobbar idag jag ledig från mitt och städar.....
En rask promenad i solen blir det efter lunch, har nästan lite träningsverk efter vattengymnastiken igår, som jag inte vart på vatte.gympan på fyra veckor så måste de väl kännas i kroppen.....
Annars är allt bara bra, inge barn i sikte än.... väntar och väntar....../ Lena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar