torsdag 22 december 2011

Vintersolståndet

Sitter o vilar mina ben efter att ha torkat golven i huset, så nu är dom skinande rena...
Hann med att tomta lite idag var och lämna en julblomma o då blev man bjuden på fika, Marianne hade gjort så goda saffransbullar med vanilj inuti.....
Nu väntar en dusch för sen ska jag till min väninna Lillianne och fira vintersolståndet. Har blivit av en tradiotion att träffas hos henne med gofika o trevliga människor mest kvinnor skulle jag tro???
Då säger ni säker att vintersolståndet var igår!! men den infaller någon gång mellan 21-22 dec.http://rogerviklund.wordpress.com/2010/12/25/jesu-fodelse-vid-vintersolstandet/ la in en länk till sidan som jag tyckte var intressant att läsa om vintersolståndet.......
Ha en bra torsdag/ lena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar