måndag 5 december 2011

Hemma Igen

Fredags så åkte jag och sambon till Stockholm .
Vi var dit bjudna på en försenad fördelsedags-middag till Pauline ( dotter) och Andreas.
Fredagskvällen bjöd på en kanon-god tre-rätters meny (som totalt fick 28 poäng av 40 möjliga)


 Vad gör man en lördag tre veckor före jul i Stockholm???
Julshopping så klart!!
Flera julklappar blev köpta under helgen, och sen njöt man av julmusik,tomtar och julskyltning....
Men vi var inte ensamma ute och shoppa, full trängsel överallt, men de är väl så de ska vara till jul.
Här sitter gubbarna med varsin öl och vilar benen och armarna, för vilka bar alla kassar vi handla??
Bära kassar och betala de var de gubbarna fick göra :)
Medans gubbarna vilade så laga vi tjejer lördagsmiddag...
Fick visst lite hjälp av Puppe ( katten) han verkar lite  sugen på kroketter i påsen???
Han fick snabbt efter jag tagit bilden hoppa ner på golvet...
En trevlig lördagkväll med många glada skratt blev de.
Efter att man hämtat hem Pauline och Andreas nya soffan så åkte vi hem mot Tierp och ett födelsedagskalas.
Min Pappas sambo hade födelsedag och de bjöds på smörgåstårta och vanlig tårta från konditori Royal. Gynna släkten tänkte nog min far (kusinbarn) som äger kondiset , men gott bröd har dom och smör gårtårtan var kanongod.
Han med att mysa med lilla barnbarnet en stund med som hon var på samma kalas....
Hemma efter en kanonmysig helg i Stockholm, Tack Pauline o Andreas eller Kottarna som jag brukar kalla dom.. för en trevlig helg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar