torsdag 6 oktober 2011

Uppsala

Idag har jag vart privat-chaufför.......
Pappas sambo Kerstin skulle på Akademiska på ett läkarbesök och jag var taxi-driver...
Kerstin har ett läkarbesök som skulle ta minst en halvtimme, -gå och ta dej en fika under tiden, sa hon till mig.

 Men i väntrummet satt en kvinna/tjej i min ålder och hon var lika talförd som mig,och  så vips hade en halvtimme gott och vi hade haft en kul stund ihop, fast vi inte kände varandra,kvinnan som visst hette Anna blev inropad och kvar satt jag med min olästa Allas veckotidning... skiter i fika! tänkte jag, för Kerstin är strax klar. Tur var väl  att jag inte åkte ner till fiket plocka åt mig lite smått o gott, för jag upptäckte på hemvägen från Uppsalal att min plånbok låg hemma med körkort och kontokort...

Efter läkarbesöket ville Kerstin ta en fik men på ett riktigt fik och vad hamnar man då i om man är i Uppsala?jo på Ofandahls... god macka och gofika blev de där, och vi konstaterade att de var säkert 30 år sedan sist någon av oss vart där....  (tur att kerstin hade sin plånbok med sig)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar