torsdag 13 oktober 2011

Hemma igen!!

Hemma i Tierp igen, efter att vart i Stockholm några dagar....

 Var och hälsade på Pauline och Andreas och deras två sköna katter.

Höll på att få med mig min misse med, Torkel låg i väskan medans jag höll på och packa i mina saker, men Torkel fick snällt stanna hemma med Tompan, tror inte han skulle uppskatta tågresan till Stockholm???
 Hemma hos Pauline blev de lunch, sen var de att åka och handla......

Köra bil i Stockholm är inte något jag gillar, (men kan göra de om de behövs)  men de gick ju bra, körde enda till Gullmarsplan genom rondeller, långa tunnlar och massor med trafikljus, sen tillbaka till Willys i Älvsjö och shoppa mat...

Väl tillbaka hemma hos Pauline och Andreas, utan bucklor och skråmor på deras bil..
Vi slog oss sen ner på balkongen med lite gott i glasen och njöt av solen, de var fler som njöt av solen Puppe och Kotte hängde över räcke och ville bara ut o jaga fåglar.. men dom får bara vara inne och jaga leksaksråttor..

 Fick mina naglar fixade  så är dom fina igen...

Håret förvandlades från en gråboll till pärlblond..Pauline fixade slingor.
Vilken styling de blev på mig då:) fina naglar och hår....

Fast att man är ljus så blir håret lite grått och så vill man inte gå..         Tänk er tanter som varit ljusa o sen blir gråa och har ut växten vid öronen, Säger bara fy f.n så de ser ut..


På kvällen var de tjejsnack eller snarare mor/dotter prat vid köksbordet.

Andreas kolla fotbollen och spelade dataspel-....

Igår var de dax igen... ut o köra bil i Stockholm men de gick bra den här gången med.
Hitta ingen jacka som passa mig, så de blir att ha den gamla så länge,shoppa lite tights en foundation och en tomte ( jag som älskar tomtar)

En lunch på Ikea i Kungens kurva och lite mera shopping.. Blev bara små-grejar skulle ju åka tåg hem sen o då kan man ju inte släpa på stora saker...



Innan jag åkte hem satt jag i deras vardagsrumsfönster en liten ram med två bilder på mig själv och texten Holmgren flyttar in......

Tillbaka i Tierp känns bra, men de är alltid trist att skiljas från dom man älskar.......

Men jag klara att köra utan skråmor på bilen och sen ta mig på pendeltåget alldeles själv och även byta tåg... För jag sa innan jag åkte från Stockholm: kanske sista gången ni ser mig  kanske tappar bort mig själv i storstad... Men de gjorde jag visst inte........./ Lena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar