fredag 12 augusti 2011

23 aug bil o lukter

Sitter o tar en fik efter morgonduschen  kvalitetstid kallas de och Sanna Nilsen sjunger i bakgrunden.....

Funderar över matfrågan till helgen tror de blir någon grill passa på innan de blir höst eller har den kanske redan komit?? känns så i alla fall.......

Blev lite dumförklarad av min kära sambo här om dagen. Har blivit något glapp med ljuset på min bil så ibland funkar  inte de:(  mötte både kusin Patrik o Polisen och båda kommentera att de var mörkt på ljussidan.

 På kvällen skulle min kära sambo köra i min  Rover i garaget !!! Stendöd!!! glömt lyse!!  startkablar fram, bilen går ;)  då säger Tommy: jag ska köra en sväng o ladda batteriet kan du stänga motorhuven!                   -Hur gör man? svara jag för jag vet inte hur man får bort pinnen som håller huven uppe!!                            Blicken jag fick sa mycket men snälla Tompan sa inget utan stängde motorhuven och åkte iväg... han kom hem oxå .....  med en lätt skakning på huvudet och ett lätt mummel: fruntimmer:::  men man kan ju inte allt????

Skjutsade min fd man för några år sedan, strax utanför Sandviken fick jag slut på spolarvätska, då sa han efter att fått fylla på spolarvätska: fruntimmer ska ha bil men kan inte ens fylla på spolarvätska eller tanka......

För tanka gör inte jag, Jag kan de och vilken oktan men jag tycker de luktar så illa.Så då brukar jag be Tommy kolla i min bil de är något fel med den säger jag de lyser en lampa på instrumentbrädan... slutar med att Tompan åker o tankar .. Kallas de kvinnans list eller.....

De finns fler saker som luktar illa, När kaffeburken är tom då behövs hjälp då med, för den lukten är så hemsk äcklig, men kaffe dricker jag gärna i tid o otid,
Ha en trevlig helg / Lena            



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar