lördag 23 juli 2011

Lördag 23/7 NORGE

Vilken tragedi, hemskt,ofattbart finns inte ord för de som hänt i Norge.
Tankarna går till anhöriga o till dom stackars ungdomar ute på Utöya..

I början på 80-talet så bodde jag i Norge, jag jobbade som reseledare  o var stationerad  söder om staden Raukan i Telemarken .

En fantastisk tid hade jag i Norge, Svenskar kom med buss, jag mötte upp i Årjäng och lotsade resenärer till väldigt fina hotel, sedan utgick det dagsturer till  b.la Kragerö, Sandefjord och givetvis vandring på fjället.
Så jag kan nog Norges historia bättre än den svenska

Många upplevelser blev de: femkamp mellan tre nordiska länder, punktering, nattliga sjukhusbesök med resenärer och så gick vi vilse med 12 personer på fjället, kompassen var trasig därför kom vi bort oss en hemsk dag som fick ett lycklgt slut sedan polis och fjällräddningen ryckt ut för att leda reda på oss, veckan efter hörde VG av sig och man skrev en artikel om oss.

En super rolig tid i Norge men nu följer vi tv sändningen och kollar vad som händer/ lena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar